Erasmus+ – gostovanje v Romuniji – 1. dan

V nedeljo 25.9.2022 smo se s štirimi učenci 9.razreda odpravili  Bukarešto, kjer  v okviru Erazmus izmenjave sodelujemo v projetu Let s STEMP up our education. Polni pričakovanj in vznemirjeni smo se podali na pot. Leteli smo iz Dunaja. Kjub rahli začetni nervozi na letalu, (za nekatere je bilo prvič) smo bili navdušeni. Na letališču nas je pričakala učiteljica Florina z možem, ki sta nas prijazno sprejela in odpeljala do hotela. Za tem smo se odpravili v center, kjer smo si ogledali nekaj znamenitosti, npr.zgradbo parlamenta, ki je druga največja upravna zgradba na svetu. Najbolj pa so nas navdušile pojoče fontane. Ob zvokih dobre glasbe smo bili priča prečudoviti predstavi.

Erasmus+ – gostovanje v Romuniji – 2. dan

Drugi dan našega bivanja v Bukarešti smo obiskali šolo gostiteljico Scoala Gimnaziala number 279. Ob vhodu so nam ponudili kruh in sol, ter nam tako na tradiciolnalen način izkazali dobrodošlico. Njihovi učenci so nam razkazali šolo. V primerjavi z našo je precej večja, saj jo obiskuje okrog 1000 otrok. Pouk poteka tudi popoldne, kot zanimivost imajo v šoli tudi verouk. Da se bolje spoznamo, so nam pripravili pevsko, plesno predstavo v katero so vključili vse države, kar se je na koncu spremenilo v pravo zabavo. Po kosilu, ki so nam ga pripravili učitelji smo se podali v mesto. Ogledali smo si Nacionalni muzej centralne banke. Mogočna stavba že na zunaj kaže svojo lepoto, prav takoj izjemna pa je njena notranjost. Poleg tega smo si ogledali še CEC palačo v bližini.

Erasmus+ – gostovanje v Romuniji – 3. dan

Tretji dan našega bivanja v Bukarešti so učenci začeli z delom v šoli. V računalniški učilnici so se učili osnov kodiranja.

Po kosilu smo se odpravili na ogled Cotroceni palače, ki je pripadala kraljevi družini. Danes so v njenih prostorih predsednikov kabinet in pisarne drugih uslužbencev. Ogledali smo si dve nadstropji starega dela palače, kjer so bili prostori kraljeve družine in sobe za njihove družice. Vsaka soba je dekorirana v svojem slogu, med drugimi v nemškem, angleškem in francoskem. Prevzela nas je lepota posameznih detajlov, ki dajo poseben pečat vsaki izmed sob. Videli smo izrezljano pohištvo, kristalne lestence, poslikane stropove okrašene s štukaturami, bronaste kipce in oljne slike iz obdobja romantike, natančno izvezene testilne tapete na stenah in okna polna vitrajev. Več pa si lahko pogledate v foto galeriji.

Erasmus+ – gostovanje v Romuniji – 4. dan

V sredo smo se že navsezgodaj odpravili na celoddnevni izlet v Bran in Brasov. Pot skozi jutranjo prometno konico Bukarešte nas je po skoraj štirih urah pripeljala do  Brana. Ime Bran po slavonsko pomeni vrata in tudi simbolno se vstopi v mesto skozi vrata.  Ogledali smo si grad Bran, ki stoji na skali in je na meji med Vlaško in Translivanijo. Grad je širši javnosti znan predvsem po Drakuli, ki jo je “utelesil” irski pisatelj Bram Stoker v istoimenski knjigi. Drakula je sicer izmišljen lik, a njegova krutost naj bi temeljila na resnični osebi – Vladu Tepežu.

Vlad Tepež ali Vlad III. Dracula se je rodil leta 1431 v Transilvanskem mestecu Sighisoara. Njegov oče Vlad II. je bil sprejet v Zmajevski viteški red, s čimer je dobil naziv Drac, kar pomeni zmaj. Drakula pa pomeni zmajev otrok, zaradi česar naj bi Vlad Tepež III. dobil naziv Drakula. Njegov oče ga je kot talca pri 6 letih pustil v turškem ujetništvu.  Ko je odrasel in postal vladar, se je s krutimi načini maščeval Turkom in ljudem, ki mu niso bili po volji. Po prvi svetovni vojni je grad pripadal romunski kraljici Mariji in postal ena njenih priljubljenih rezidenc. Po smrti kraljice Marije leta 1938, je grad pripadal njeni hčeri Ileani. Leta 1948, s pričetkom komunističnega režima, pa je bila kraljevska družina izgnana iz gradu. Leta 2006 je bil grad vrnjen Habsburžanom. Danes je  grad v zasebni lasti, njegovi lastniki so Habsburški nadvojvoda Dominik in njegovi sestri, grad pa je še naprej odprt za javnost.  V notranjosti je veliko zanimivosti. Navdušeni smo bili nad različnimi romunskimi mitološkimi bitji. Po ogledu gradu smo se zapeljali do mesta Brasov, ki ima okrog 300.tisoč prebivalcev. Sprehod skozi mesto in ogled izjemne arhitekture, čistost mesta, sta nas prevzela.

Erasmus+ – gostovanje v Romuniji – 5. dan

V četrtek so učenci pridno nadaljevali z delom v računalniški učilnici in dodatno nadgrajevali svoje znanje na področju kodiranja.

Učitelji smo imeli videokonferenco s koordinatorko STEM projekta, našo uciteljico Karmen Berlič. Vodje projekta iz vseh sodelujočih držav so se dogovarjali o nadaljevanju dela.

Popoldne smo se z avtobusom odpeljali nekoliko iz centra mesta, kjer smo si v prelepem parku ogledali Nacionalni podeželski muzej “Dimitre Gusti”. Gusti je bil znan sociolog, ki je svoj študij posvetil raziskovanju dediščine jn v ta namen so tudi leta 1909 v Bukarešto preselili prvi razstavni eksponat – hišo iz področja Gorj. Danes muzej šteje okrog 200 hiš in drugih arhitekturnih objektov iz različnih področji Romunije.

Značilen romunski arhitekturni slog lahko tudi vi začutite v fotogaleriji.