Let’s STEM up our education! Le kaj je to? To je nov projekt šole pod okriljem Erasmus+. Čeprav so v aktivnosti projekta zajeti predvsem učenci zadnje triade, so tudi učenci prve triade spoznavali pomen le tega. Vsak razred je en ponedeljek v mesecu spoznavali kaj je to STEM metoda ali pa partnerske države, ki so vključene v projekt. Glede na učni načrt posameznih predmetov je koordinatorka projekta, Marijana Baraba, preživela z učenci posameznega razreda dve do tri razgibane in čudovite šolske ure. Slike si lahko pogledate v galerijah posameznih razredov.

V 1. razredu so učenci spoznavali osnovne barve in izvedli preizkus potovanja barv ter ugotavljali katere barve so nastale. Hkrati so se učili izrazov za modro, rumeno, rdečo, oranžno in zeleno v angleškem in italijanskem jeziku. Angleški jezik je sporazumevalni jezik projekta, italijanski pa zato, ker je Italija partnerska država. Ostale barve so spoznali skozi italijansko barvno pesem, kjer so se učenci spremenili v barvne ribice. Osnovne barve in barve, ki so nastale pri preizkusu so nato uporabili pri barvanju različno velikih shem za kocke. Spoznali so tudi matematične pojme za točko, črto in ploskev ter jih  uporabili za okrasitev posameznih shem. Narejene kocke bodo učenci uporabljali za razvrščanje.

 

V  2. razredu so učenci spoznavali lego in značilnosti Italije, predvsem na področju kulinarike, umetnosti in turističnih znamenitosti. Učenci so z velikim navdušenjem delili svoje izkušnje z jezikom, hrano in potovanji, da bi skoraj zmanjkalo čas za italijansko pravljico o strašnem volku, ki je pekel slastne torte. Živali se čokoladni torti, strahu navkljub, niso mogle upreti. Opogumile so se in ni jim bilo žal. Volk je bil pravi sladkosned in ne hud mesojedec kot so vsi pričakovali.

Po navdihu pravljice in kuharskega šova so učenci v skupinah pripravili svojo čokoladno torto. Oblikovali so jo iz tulcev, tempera barv in kolažnih okraskov. Kot skupina so morali sodelovati od idejne zasnove do končne peke. In kako dobre torte so spekli. 

V 3. razredu pa so učenci skozi jesensko matematično pravljico spoznavali značilnosti jeseni, s pomočjo dveh pravljičnih junakov, ki sta se sobotno jutro odpravila raziskovat gozd.  S pomočjo pravljičnih raziskovalcev so ugotavljali zakaj listi odpadajo, iglice pa ne ter zakaj se listi jeseni obarvajo. To je bila posebna pravljica z veliko matematičnih zank, ki so jih morali učenci v skupinah rešiti. Seštevali so do 100 ali pa logično razmišljali do 20. Učili so se tudi kaj je to grafikon in kako prikazati podatke z grafikonom. Pomagali so si z lego kockami.  Čeprav so ugotovili, da ni tako lahko, so vztrajali in uspeli. Res je bilo fajn. 

 

Dostopnost